Mimosoudní řešení sporu mezi advokátem a klientem spotřebitelem

V případě, že mezi advokátem a jeho klientem – spotřebitelem vznikne spor a tito se nedohodnou na oboustranně přijatelném kompromisu, může se klient – spotřebitel obrátit na Českou advokátní komoru, aby se pokusila zprostředkovat smírné řešení sporu. Cílem je umožnit spotřebitelům vyřešení sporu mimosoudní cestou a méně nákladně. Česká advokátní komora bude zprostředkovatelem jednání mezi spotřebitelem a advokátem v případech, kdy se na Českou advokátní komoru obrátí spotřebitelé s žádostí o mimosoudní řešení sporu s advokátem - poskytovatelem služby. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů není zpoplatněno a náklady s ním spojené si strany nesou samy.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu bude zahájeno na návrh spotřebitele, který musí obsahovat tyto údaje:
- 1 Identifikační údaje stran sporu
- 2 Úplné a srozumitelné vylíčení rozhodných skutečností
- 3 Označení, čeho se navrhovatel domáhá
- 4 Datum, kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u advokáta poprvé
- 5 Prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle zákona o ochraně spotřebitele
- 6 Datum a podpis navrhovatele (spotřebitele).
Podrobné informace naleznete na www.cak.cz.